Detail kurzu

TQM II Metodiky zlepšovania procesov (Lean, Kaizen, Six Sigma)

FBE Bratislava s.r.o.

Popis kurzu

Manažérsky systém zameraný na spokojnosť zákazníkov, neustále zlepšovanie kvality a efektívnosti procesov a motivácia pracovníkov. Aplikácia ISO 9000 : 2000 v praxi.

Obsah kurzu

Aplikácia nástrojov Lean a Six Sigma pri zvyšovaní efektívnosti a kvality

  • Postup a kľúčové faktory úspešného nasadzovania Lean Managementu a Six Sigma.
  • Postupné zlepšovanie, Kaizen. PDCA Cyklus zlepšovania.
  • Projekty Lean Six Sigma založené na metodike DMAIC

Simulácia zlepšovania procesov na hre „Sticklebricks“

  • Zážitkový tréning – ukážka kvality a efektivity procesov.

Postup projektov zlepšovania Six Sigma

  • Definovanie projektu zlepšovania. Project Charter.
  • Meranie výkonnosti procesov a ciele zvýšenia kvality a efektívnosti.
  • Mapovanie procesu a stanovanie KPI (Key Performance Indicators).
  • Analýza procesu. Aplikácia štatistických nástrojov.
  • Návrh a výber opatrení k zlepšeniu procesu. Akčný plán.
  • Riadenie a štandardizácia procesu.

Lean Management

  • Princípy a postupy Lean Managementu.
  • Identifikácia „burning platform“. Slanovenie cieľov implementácie „Lean-u“
  • Analýza procesov z hľadiska pridanej hodnoty a času cyklu.
  • VSM – Value Stream Management
  • Postup pri vytvorení „Lean“ procesov. Value Stream Design.

Aplikácie zlepšovania procesov a Six Sigma vo výrobe a službách

  • Riadenie projektov zlepšovania Six Sigma a Lean.
  • Príklady úspešných aplikácií a prekonávanie potenciálnych prekážok.
  • Prezentácia skúseností a diskusia k aplikácii v prostredí účastníkov.


Cieľová skupina

Riaditeľom organizácií a zástupcom vrcholového vedenia, vedúcim pracovníkom zodpovedným za zlepšovanie kvality a efektívnosti výroby a služieb.

Certifikát Certifikát o absolvovaní kurzu
Hodnotenie




Organizátor