Detail kurzu
TQM II Metodiky zlepšovania procesov (Lean, Kaizen, Six Sigma)
FBE Bratislava s.r.o.
Popis kurzu
Manažérsky systém zameraný na spokojnosť zákazníkov, neustále zlepšovanie kvality a efektívnosti procesov a motivácia pracovníkov. Aplikácia ISO 9000 : 2000 v praxi.
Obsah kurzu
Aplikácia nástrojov Lean a Six Sigma pri zvyšovaní efektívnosti a kvality
- Postup a kľúčové faktory úspešného nasadzovania Lean Managementu a Six Sigma.
- Postupné zlepšovanie, Kaizen. PDCA Cyklus zlepšovania.
- Projekty Lean Six Sigma založené na metodike DMAIC
Simulácia zlepšovania procesov na hre „Sticklebricks“
- Zážitkový tréning – ukážka kvality a efektivity procesov.
Postup projektov zlepšovania Six Sigma
- Definovanie projektu zlepšovania. Project Charter.
- Meranie výkonnosti procesov a ciele zvýšenia kvality a efektívnosti.
- Mapovanie procesu a stanovanie KPI (Key Performance Indicators).
- Analýza procesu. Aplikácia štatistických nástrojov.
- Návrh a výber opatrení k zlepšeniu procesu. Akčný plán.
- Riadenie a štandardizácia procesu.
Lean Management
- Princípy a postupy Lean Managementu.
- Identifikácia „burning platform“. Slanovenie cieľov implementácie „Lean-u“
- Analýza procesov z hľadiska pridanej hodnoty a času cyklu.
- VSM – Value Stream Management
- Postup pri vytvorení „Lean“ procesov. Value Stream Design.
Aplikácie zlepšovania procesov a Six Sigma vo výrobe a službách
- Riadenie projektov zlepšovania Six Sigma a Lean.
- Príklady úspešných aplikácií a prekonávanie potenciálnych prekážok.
- Prezentácia skúseností a diskusia k aplikácii v prostredí účastníkov.
Cieľová skupina
Riaditeľom organizácií a zástupcom vrcholového vedenia, vedúcim pracovníkom zodpovedným za zlepšovanie kvality a efektívnosti výroby a služieb.
Certifikát
Certifikát o absolvovaní kurzu
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality