Detail kurzu
QFD - Prenášanie požiadaviek zákazníkov do procesov
FBE Bratislava s.r.o.
Popis kurzu
V súlade s VDA a QS 9000 určiť ciele zlepšovania procesov na základe analýz požiadaviek zákazníka a porovnanie s inými firmami. Štandardizovať postupy prenosu požiadaviek interných a externých zákazníkov do procesov a identifikovať kľúčové procesy.
Obsah kurzu
QFD — Požiadavky zákazníka
- Zistenie „hlasu zákazníka“ a určenie dôležitosti. Vnútorní a
vonkajší zákazníci.
- Hodnotenie naplnenia požiadaviek v porovnaní s konkurenciou z
pohľadu zákazníka.
- Zber a vyhodnotenie dát. Zistenie kritických požiadaviek zákazníkov na produkt alebo proces.
QFD — Technické parametre
- Špecifikácia kľúčových parametrov procesov a systémov vnútropodnikové znaky kvality.
QFD — Analýza matice, určenie cieľov a priorít
- Vytvorenie matice medzi požiadavkami zákazníkov a technickými
parametrami procesov, výrobkov alebo služieb.
- Určenie korelácie medzi technickými parametrami.
Benchmarking — porovnávanie sa s najlepšími
- Konkurenčná analýza alebo porovnanie sa s „best practices“.
Prípadová štúdia QFD, príklady a cvičenia. Ukážky aplikácie QFD v praxi. Aplikácia QFD v organizácii
- Riešenie otázok aplikácie v olasti pôsobnosti účastníkov kurzu.
QFD odporúčame absolvovať pred účasťou na kurze FMEA.
Cieľová skupina
Kurz je určený vedúcim tímov zlepšovania, manažérom a pracovníkom marketingu, vývoja výrobkov a služieb, útvarov riadenia kvality.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality