Detail kurzu

Ako sa zbaviť najčastejších chýb v komunikácii (odstráňte svoje komunikačné bariéry)

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

Komunikácia je alfa a omega medziľudských vzťahov. V dobrej komunikácii sú si obe strany rovné a ide im o spoločný cieľ - porozumenie. Dobre komunikovať znamená počúvať, venovať druhej strane plnú pozornosť, klásť tie správne otázky, riešiť konflikty, viesť ľudí a inšpirovať ich. Sme sociálne bytosti, naša existencia je postavená na vzťahoch a spolupráci a ich základom je dobrá komunikácia.

Cieľom nášho kurzu je umožniť účastníkom rozpoznať a eliminovať základné chyby v komunikácii a vybaviť ich nástrojmi potrebnými na:

  • zlepšenie verbálnej a neverbálnej komunikácie,
  • rozvoj empatie a zvýšenie schopnosti vnímania  a porozumenia perspektívam iných ľudí,
  • efektívne a konštruktívne riešenie konfliktov,
  • zvládanie komunikácie v náročných emočných situáciách,
  • odstránenie predsudkov, domnienok a sterotypov,
  • vytváraniu pozitívneho a podnetného komunikačného prostredia v práci aj v súkromnom živote. 

Obsah kurzu

Čo zažijete na našom kurze?

  • Dozviete sa pravidlá dobrej a efektívnej komunikácie,
  • Spoznáte základné komunikačné chyby a spôsoby ako sa im vyhnúť,
  • Získate účinné tipy a návody na odstránenie problémových komunikačných situácií,
  • Načrieme do veľkej témy dávania a prijímania kritiky,
  • Naučíte sa jednoduché, ale účinné metódy ako zlepšiť reč tela,
  • A veľa ďalších praktických návodov a tipov na zlepšenie komunikácie.

OBSAH KURZU


  • Úvod do komunikácie a komunikačných bariér

    • Efektívna komunikácia - zásady a charakteristiky.
    • Typy komunikačných bariér (verbálne, neverbálne, psychologické, fyzické, jazykové).
    • Dôsledky komunikačných bariér na pracovisku a v osobnom živote.
  • Identifikácia a prekonávanie bariér verbálnej komunikácie

    • Najčastejšie verbálne chyby v komunikácii.
    • Techniky na zlepšenie verbálnej komunikácie a elimináciu bariér.
  • Neverbálna komunikácia

    • Význam neverbálnych signálov v komunikácii (reč tela, mimika, očný kontakt, gestá).
    • Najčastejšie chyby v neverbálnej komunikácii a ako ich opraviť.
  • Psychologické a emocionálne bariéry

    • Vplyv predsudkov, stereotypov a emócií na komunikáciu.
    • Techniky na prekonanie psychologických bariér.
  • Fyzické a technické bariéry

    • Identifikácia fyzických a technických prekážok.
    • Spôsoby, ako minimalizovať alebo odstrániť fyzické a technické bariéry v komunikácii.
  • Jazykové bariéry

    • Problémy spôsobené rôznymi jazykmi a kultúrnymi rozdielmi.
    • Techniky na efektívnu komunikáciu s ľuďmi z rôznych jazykových a kultúrnych prostredí.
  • Zlepšenie aktívneho počúvania

    • Čo je to aktívne počúvanie a prečo je v komunikácii dôležité. 
    • Najčastejšie chyby pri počúvaní a ako ich odstrániť.

Prečo prísť práve k nám?

  • Získate praktické návody na odstránenie komunikačných problémov s primeraným množstvom teórie,
  • Zlepšíte porozumenie vo vzťahoch, v práci i doma,
  • Nadobudnete väčšiu sebadôveru.

Cieľová skupina

Kurz je pripravený pre všetkých, ktorí chápu nezastupiteľný význam komunikácie v medziľudských vzťahoch a chcú popracovať na zlepšení vlastných komunikačných zručností.

Kurz sme pripravili tak, aby bol praktický a reflektoval Vaše aktuálne potreby a otázky. Najviac si zo stretnutia odnesú tí, ktorí nechcú len počúvať, pretože nejde len o prednášku. Kurz  je vedený interaktívnym spôsobom (mix teórie a cvičení).  Pracujeme v uzatvorených skupinách, čo znamená, že z podujatia sa nezhotovuje záznam a nesprístupňuje sa verejnosti.

Certifikát Absolvovaním tréningu získa každý účastník certifikát, ktorý vydáva spoločnosť BPM Slovakia s.r.o., ihneď po ukončení na mieste konania tréningu.
Hodnotenie




Organizátor