Detail kurzu

Programovanie pre iOS II. pre pokročilých - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Počítačový kurz programovanie pre iOS II. pre pokročilých - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad je určený pre mierne pokročilých programátorov a absolventov kurzu Programovanie pre iOS I. - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad, vývojárov alebo pre záujemcov, ktorých sa chcú zdokonaliť vo vývoji a tvorbe aplikácií práve pre túto populárnu platformu. Programovanie pre iOS II. pre pokročilých - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad je voľným pokračovaním kurzu programovania iOS pre začiatočníkov a venuje sa pokročilým technikám a možnostiam tvorby aplikácií. Pre jeho bezproblémové absolvovanie odporúčame absolvovať prvý kurz pre začiatočníkov, alebo mať vedomosti a skúsenosti na jeho úrovni - viď učebnú osnovu. Prečo programovať aplikácie pre iOS: iOS (predtým iPhone OS) je označenie pre operačný systém od firmy Apple Inc., ktorý je určený pre mobilné zariadenia tejto spoločnosti: mobilný telefón iPhone, hudobný prehrávač iPod Touch a tablet iPad. K septembru 2012 bolo v AppStore viac než 700 000 aplikácií, ktoré boli stiahnuté viac než 30 miliárd krát. V prvej polovici roku 2012 bolo doposiaľ aktivovaných spolu viac než 410 miliónov zariadení práve s týmto OS. Nie je žiadnym tajomstvom, že majitelia práve takýchto zariadení od firmy Apple nemajú problém s nákupom aplikácií čo dáva vývojárom veľký priestor a šance pri ponúkaní a predaji aplikácií cez oficiálny AppStore. Na školenie je potrebné priniesť si vlastný MAC.

Obsah kurzu

Životný cyklus aplikácie
  • Stavy aplikácie a kontrolerov, prechody medzi stavmi a mechanizmy riadenia aplikačnej logiky
  • Perzistencia stavov
Aplikácie s viacerými kontrollermi
  • Typy kontrolerov
  • Prechody medzi obrazovkami, typy segues, odovzdávanie dát
Pokročilé programovacie techniky v Swift 3.0
  • Closures
  • Error handling
  • Pattern matching
  • Protocols
  • Extensions
  • Objektové a funkcionálne programovanie v Swift
Autolayout a Adptive Layout
  • Riešenie GUI pre rôzne veľkosti displejov a orientácie
  • ‘Constraints’ a matematický model autolayoutu
  • Autolyout v Xcode 8: ‘Pin’, ‘Align’, ‘Stack’
  • Riešenie konfliktov a odstraňovanie chýb
  • Používanie Size Classes
  • Návrh GUI pre portrait/landscape orientáciu displeja
Skrolovateľné UI
  • Použitie UIScrollView
  • Práca s tabuľkami triedy UITableView a ich nastavenie na zobrazenie takmer všetkého
  • Práca s bunkami UiTableViewCell tabuľky UITableView
  • Nastavenie rozloženia bunky
Použitie vybraných iOS frameworkov v aplikáciách
  • Predstavenie frameworku AVFoundation
  • Čo všetko vieme s fotkami a videami robiť, aké sú možnosti
  • Simulátor ale s fotkami a videom pracovať nevie, čo s tým?
  • Predstavenie MapKit a Core Location frameworku
  • Určenie našej polohy na mape, pridanie niekoľkých bodov do mapy
  • Vytvorenie detailného pohľadu pre daný bod na mape
Perzistentné ukladanie dát
  • Práca s perzistentnými dátami použitím .plist súborov
  • Letmý pohľad na Core Data (nebudeme si vysvetľovať podrobne)
Notifikácie
  • Nastavenie lokálnej notifikácie na určitý čas
  • Push notifikácie
Práca s grafikou a textom
  • Práca s Image Assets v Xcode
  • Nastavovanie farieb
  • Atribúty textu
Život aplikácie a distribúcia
  • ako sa aplikácia ukladá
  • testflight alebo ako spustiť aplikáciu bez zdieľania v obchode
  • registrácia a poplatky
  • nahrávanie aplikácie do AppStore (iTunes connect)
  • schvaľovací proces
  • spoplatnenie aplikácie
Zhrnutie, diskusia
  • Čo sme sa naučili, rekapitulácia v niekoľkých bodoch

Cieľová skupina

mierne pokročilý
Hodnotenie




Organizátor