Detail kurzu

Programovanie v SWIFTe pre iOS I. - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Počítačový kurz Swift alebo programovanie pre iOS I. - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad je určený pre začínajúcich programátorov, vývojárov alebo pre záujemcov, ktorí sa chcú začať profesionálne venovať vývoju a tvorbe aplikácií práve pre túto populárnu platformu. Tento kurz je určený pre úplných začiatočníkov v tejto oblasti, to znamená že sa neočakávajú žiadne znalosti ani vedomosti z programovania, ale od účastníka sa očakávajú znalosti operačného systému OS X, keďže aplikácie pre iPhone a iPad sa programujú výhradne z počítačov výhradne z počítačov od firmy Apple. Výhodou je aj znalosť akéhokoľvek programovacieho jazyka na úrovni začiatočníka. Jazyk Swift je na rozdiel od objektového C oveľa jednoduchší a spoločnosť Apple jeho uvoľnením potešila množstvo nových záujemcov o programovanie aplikácií práve pre Apple zariadenia. Nie je nič jednoduchšie ako začať vo Swifte programovať, keďže sa jedná o veľmi prehľadný programovací jazyk a v kombinácii s vývojovým prostredím XCode môžete začať tvoriť aplikácie už dnes. Kurz Swift je veľmi praktický a každý účastník si odnesie základné a stredne pokročilé vedomosti dôležité pre štart každého iOS programátora. Na kurze si spravíte množstvo aplikácií a záverečná hotová aplikácia bude najžiadanejší iOS produkt: záložková aplikácia, ktorá bude obsahovať informácie o firme, alebo produkte. Na tomto kurze sa taktiež dozviete a naučíte ako sa aplikácie ukladajú do obchodu, koľko stojí licencia na vyvíjanie aplikácií, čo musí vedieť developer a ako sa na aplikáciách dá zarobiť. Lektor kurzu je dlhoročný pedagóg a programátor nie len na iOS platformu ale aj Android, autor množstva aplikácií. Lektor kurzu je zároveň autorom našej iOS aplikácie, ktorej zdrojové kódy Vám po kurze budú k dispozícii bezplatne aby ste podobné aplikácie vedeli bez problémov tvoriť aj sami. Kurz je od septembra 2016 vo "verzii 3.0" pričom prešiel kompletnou zmenou učebnej osnovy a príkladov z pôvodnej objektovej verzie na jazyk SWIFT a taktiež sme pre Vás našli nového - ešte lepšieho lektora. Na školenie je potrebné priniesť si vlastný MAC.

Obsah kurzu

Programovacie a vývojové prostredie Xcode 8
  • inštalácia
  • verzie a aktualizácie
  • základný popis vývojového prostredia
  • prvé spustenie
  • grafické rozhranie
  • popis základných nástrojov, ktoré budeme používať
  • developerské alebo vývojové zariadenie a licencia
Prvý Xcode projekt a čo je to storyboard
  • vytvorenie nového projektu
  • uloženie projektu
  • výber verzie iOS, pre ktoré programujem
  • tvorba prvej jednoduchej aplikácie
  • spustenie cez simulátor
Programovací jazyk SWIFT 3.0 a Playground
  • kde je priestor na programovanie v Xcode
  • využívanie "ihriska" a prvé príkazy
  • základné konštrukcie programovacieho jazyka
  • syntax jazyka
  • ako sa v SWIFTE programuje
  • premenné
  • dátové typy
  • práca s premennými a základné operácie
  • polia
  • cyklus for
  • cyklus while
  • podmienky v SWIFTE
  • podmienka IF a SWITCH
  • operandy a rozhodovacie znaky
  • funkcie
  • objekt a metódy
Základné ovládacie prvky využívané v aplikáciách - UIKit elementy
  • kde sa nachádzajú ovládacie prvky
  • ako ich vkladať do aplikácie
  • storyboard
  • texty
  • tlačidlá
  • label a textfield
  • tableview
  • listview
  • ostatné ...
  • úprava základných vlastností
  • odstraňovanie objektov
Praktické cvičenia a programovanie
  • Tvorba jednoduchých príkladov
Prvá aplikácia v Xcode a prechod z ihriska do projektu
  • tvorba nového projektu
  • Master-View-Controller - štruktúra aplikácie
  • dovzdávanie dát a riadenia medzi kontrolermi
  • programovanie logiky v SWIFTE
  • dokončenie aplikácie
  • spustenie aplikácie na zariadení
Autolayout a problém s rôznymi veľkosťami displejov a zariadeniami
  • aplikácia na výšku alebo na šírku
  • typy rozlíšení iPhone 4, 5, 6, 6+ a tablet
  • aplikácia na tablete, ale aj na telefóne
  • vyvíjajú sa aplikácie samostatne pre tablety alebo sa robia "spoločné" aplikácie
  • automatické zarovnávania prvkov
  • základné princípy a demonštrácia
Vytvorenie obsahu záložkovej aplikácie - zoznam s detailom a informáciami
  • tvorba nového projektu
  • template Tabbed Application
  • názvy záložiek a príprava užívateľského rozhrania
  • definovanie si základných pojmov a vysvetlenie funkčností a princípov fungovania aplikácie
  • príprava UI
  • prenos dát zo vzdialeného servera, sťahovanie dát cez  HTTP protokol
  • formát jSON a XML
  • ukážky jSON dát - kategórie kurzov na IT LEARNING stránke a zoznam IT kurzov
  • príkazy na pripájanie sa na HTTP protokol a sťahovanie jSON dát
  • synchrónny a asynchrónny prenos
  • parsovanie jSON dát
  • opensource knižnica SwiftyJson
  • tvorba objektu s dátami
  • plnenie dát do zoznamu na obrazovke
  • tvorba detailu položky
Záverečná diskusia a rady
  • kde hľadať ďalšie informácie a ako sa ďalej vzdelávať
  • iOS Human Interface Guidelines alebo ako Apple prikazuje tvoriť aplikácie
  • aké aplikácie môžete tvoriť a aké sa neodporúčajú
  • otázky účastníkov kurzu
  • odporúčaná literatúra a zdroje

Cieľová skupina

začiatočník
Hodnotenie




Organizátor