Detail kurzu
Rozvoj kompetencií emočnej inteligencie (EQ) pre manažérov/lídrov (Emočná inteligencia pre manažérov)
BPM Slovakia, s.r.o.
Popis kurzu
Náš kurz sme navrhli s cieľom rozvíjať a zdokonaliť schopnosti lídrov/manažérov riadiť svoje tímy nielen z hľadiska výkonnosti a výsledkov, ale aj vytvárať pozitívne a podporujúce pracovné prostredie pre svojich zamestnancov. Najnovšie výskumy ukazujú, že organizácie, v ktorých môžu zamestnanci bezpečne a pohodlne vyjadriť svoje pocity, sú úspešnejšie, kreatívnejšie a produktívnejšie. Emócie sú totiž neoddeliteľnou súčasťou aj pracovného života a preto je nevyhnutné naučiť sa s nimi pracovať. Ak rozumieme vlastným emóciám a vieme ich zvládať a prejavovať správnym spôsobom, dokážeme sa lepšie rozhodovať, komunikovať, adekvátne reagovať na dianie okolo nás. Ak však emócie nezvládneme, môžu negatívne vplývať na pracovnú morálku, vzťahy v tíme a nakoniec aj celkovú prosperitu organizácie.
Prečo by sa mali manažéri/lídri v oblasti emočnej inteligencie vzdelávať?
Rozvoj a zlepšenie zručností emočnej inteligencie (EQ) manažéra/lídra na priacovisku prinesie:
Zlepšenie medziľudských vzťahov a efektivity riadenia:
- Emočná inteligencia pomáha lepšie pochopiť vlastné emócie a emócie ostatných. Manažéri, ktorí sú schopní efektívne riadiť svoje emócie a reagovať na emócie svojich tímov, môžu vytvoriť pozitívne pracovné prostredie a zlepšiť spoluprácu.
- Schopnosť manažéra efektívne komunikovať, riadiť tímy a lepšie porozumieť potrebám svojich zamestnancov je neoddeliteľnou súčasťou úspešného vedenia a motivácie.
Úspešné zvládanie stresu a záťaže:
- Manažéri s vysokou úrovňou EQ majú väčšiu schopnosť zvládať stres a záťaž, čo im umožňuje efektívne riešiť náročné situácie a konflikty na pracovisku bez zbytočnej eskalácie napätia a zlepšiť svoju výkonnosť a efektivitu pri plnení pracovných úloh.
Lepšie rozhodovanie:
- Empatia pomôže manažérom pri lepšom porozumení dôsledkov svojich rozhodnutí na ľudí v ich tíme.
Budovanie a posilňovanie lojality a spokojnosti tímu:
- Manažérska emocionálna inteligencia môže prispieť k vytváraniu pozitívneho pracovného prostredia, kde sa zamestnanci cítia ocenení a motivovaní. Týmto spôsobom môžu manažéri zvyšovať lojalitu a spokojnosť tímu.
Rozvoj vlastného sebapoznania:
- Rozvoj zručností a vedomostí o EQ poskytuje manažérom priestor na sebareflexiu a hlbšie sebapoznanie. Tento osobný rozvoj môže viesť k lepšiemu porozumeniu vlastných silných stránok a identifikáciu a rozvoj oblastí ďalšieho rozvoja.
Na praktickom online kurze podrobne preskúmame:
- Efektívnu komunikáciu a riešenie konfliktov pre manažérov a lídrov - čo podporuje a naopak, čo blokuje našu komunikáciu na pracovisku, ako sa vyhnúť komunikačným chybám, ako správne podávať spätnú väzbu a konštruktívnu kritiku,
- Základné personálne kompetencie emočnej inteligencie (EQ) manažéra a lídra – sebauvedomenie si vlastných silných stránok a hodnôt, sebakontrola, zvládanie stresu, odolnosť pri prekonávaní prekážok a prijímaní zmien,
- Základné sociálne kompetencie emočnej inteligencie manažéra/lídra - komunikačné zručnosti efektívneho manažéra a lídra - ako vhodne komunikovať, prejaviť empatiu, motivovať svojich ľudí a budovať tímovú spoluprácu, podávať spätnú väzbu, konštruktívne kritizovať a riešiť konflikty...
- Ako zvládať stres a zvýšiť svoju odolnosť pri prekonávaní prekážok a zvládaní zmien. Možnosti bezprostrednej revitalizácie síl. Účinné techniky na uvoľnenie sa a nadobudnutie energie a zmiernenie stresu.
OBSAH
1. Definícia a význam emocionálnej inteligencie (EQ) v osobnom a profesionálnom živote manažéra/lídra
2. Kompetenčný model EQ - 12 základných kompetencií manažéra/lídra
3. Charakteristika jednotlivých kompetencií EQ a ich prejavy v osobnom a profesionálnom živote pri vedení, motivovaní zamestnancov
4. Spôsoby a možnosti rozvoja jednotlivých kompetencií
5. Diskusia
všetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah".
- Pohodová atmosféra, uvoľnenosť a otvorenosť.
- Hlbšia odborná aj osobná analýza a skúsenosť v daných témach.
- Interaktívny pohodový prístup, priateľská atmosféra.
- Osobný prístup, veľa ukážok zo života.
- Všetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah.
Obsah kurzu
OBSAH1. Definícia a význam emocionálnej inteligencie (EQ) v osobnom a profesionálnom živote manažéra/lídra
2. Kompetenčný model EQ - 12 základných kompetencií manažéra/lídra
3. Charakteristika jednotlivých kompetencií EQ a ich prejavy v osobnom a profesionálnom živote pri vedení, motivovaní zamestnancov
4. Spôsoby a možnosti rozvoja jednotlivých kompetencií
5. Diskusia
všetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah".
- Pohodová atmosféra, uvoľnenosť a otvorenosť.
- Hlbšia odborná aj osobná analýza a skúsenosť v daných témach.
- Interaktívny pohodový prístup, priateľská atmosféra.
- Osobný prístup, veľa ukážok zo života.
- Vvšetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah.
Cieľová skupina
Manažéri, lídri.Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality