Detail kurzu

E-shop v roku 2025 - Všeobecné obchodné podmienky, GDPR, reklamácie, prípadové štúdie

Verlag Dashöfer, s.r.o.

Popis kurzu

Prijatie veľkej reformy spotrebiteľského práva zasiahlo aj online predaj. E-shopy a predajné weby musia mať zverejnené aktualizované dokumenty ako VOP, reklamačný poriadok a formuláre, a taktiež musia zmeniť spôsob a formu predaja ako napríklad uvádzanie zliav, zverejňovanie recenzií a pod.

Obsah kurzu

Cieľom školenia je pripraviť prevádzkovateľov e-shopov, webov, portálov a online trhov na nové pravidlá predaja vo vzťahu k spotrebiteľom, ktoré sú účinné od 01.07.2024, aktualizovať povinnú dokumentáciu (všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok, formuláre a pod.), popísať nový proces uvádzania zliav pre zákazníkov, reklamačný proces a rozobrať najčastejšie otázky a problémy pri online predaji.

Sústreďujeme sa a cielime na praktickú stránku, proces online predaja s praktickými príkladmi, ktorý je najčastejšie kontrolovaný štátnymi orgánmi ako Slovenská obchodná inšpekcia a sú predmetom častých súdnych sporov so spotrebiteľmi. Účastníci obdržia aktualizované vzory vo WORD forme, ktoré môžu v praxi ihneď uplatňovať.

Bola prijatá nová spotrebiteľská regulácia, ktorá výrazným spôsobom zmení proces online predaja a to už od 01.07.2024. Od vtedy musia prevádzkovatelia e-shopov, webov, portálov a online trhov vykonať nielen zmeny textov v právnych dokumentoch, ktoré majú zverejnené, ale podľa nových pravidiel realizovať proces predaja, uplatňovanie zliav, vykonávanie reklamačného procesu a pod. Kontrolný štátny orgán môže okrem pokuty predbežným opatrením podľa § 33 nového zákona zakázať prevádzkovateľovi predaj.

Medzi novými pravidlami sú napr. nové informačné povinnosti predávajúcich vo vzťahu k zákazníkom, nové lehoty na odstúpenie od zmluvy (v niektorých prípadoch až 30 dní), nový proces uvádzania zliav, ak bude predávajúci ponúkať zľavy, nový reklamačný proces ako napr. vytknutie vady v 2 mesačnej lehote, pravidlá pri recenziách, ktoré sú zverejnené atď. atď. Nová právna úprava zavádza aj nový druh zmluvy v online prostredí a to Zmluva s digitálnym plnením, ktorá rozlišuje digitálne služby a obsah.

Obsah školenia

  • Nové informačné povinnosti predávajúceho - aké nové informácie musia byť zverejnené
  • Odstúpenie od zmluvy – kedy môže zákazník odstúpiť od zmluvy, aká je lehota na odstúpenie od zmluvy a pod.
  • Aké sú náležitosti nových obchodných podmienok – čo všetko musia obsahovať
  • Dodacie podmienky, platobné podmienky a pod.
  • Nový reklamačný proces – aké sú pravidlá a lehoty
  • Nový Reklamačný poriadok - čo všetko musí obsahovať
  • Zakázané nekalé obchodné praktiky
  • Nová regulácia online trhov
  • Nový proces uvádzania zliav pre zákazníkov
  • Zmluva s digitálnym plnením – digitálne služby a obsah – ako sa to dotkne predávajúcich?
  • Právna úprava spotrebiteľských recenzií
  • Praktické príklady s časovou osou od objednávky zákazníka, doručenia tovaru, reklamačného procesu, odstúpenia od zmluvy a práv a povinností pri platnom a neplatnom odstúpení od zmluvy
  • Aktualizované vzory (všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok, formuláre)

Aktualizované vzory, ktoré poskytneme účastníkom:

  • Všeobecné obchodné podmienky
  • Reklamačný poriadok
  • Formulár na odstúpenie od zmluvy
  • Reklamačný formulár

Cieľová skupina

Seminár je určený pre každého, kto predáva alebo plánuje predávať tovar alebo služby prostredníctvom internetu
Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať