Detail kurzu

Manažment konfliktu, asertivita

Artcomm, s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom tréningu je, naučiť účastníkov predchádzať konfliktom a vedieť správne reagovať na vzniknuté konflikty. Vedieť, ako konflikty vplývajú na človeka, ako súvisia s emocionálnou inteligenciou. Ako konflikty zvládať, reagovať na ne, ako sa správať asertívne. Vedieť rozpoznať asertivitu a agresivitu. Vedieť, čo nám asertívne správanie prináša. Absolventi si rozšíria informácie o vzniku, pôsobení a dôsledkoch konfliktu. Oboznámia sa s formami, postupmi a spôsobmi ako konflikty riešiť a predchádzať im. Dokážu vhodným spôsobom reagovať na vzniknutý konflikt a nájsť východisko na riešenie situácie.

Obsah kurzu

Vznik a priebeh konfliktu

  • Čo je konflikt, ako a prečo vzniká, pochopenie jeho podstaty, predsudky a mýty o konflikte
  • Priebeh konfliktu – presvedčenie a postoje, vznik konfliktu (medzi ľuďmi, vnútorný konflikt), odozva (vyhýbanie, agresivita, riešenie), pozitívne a negatívne dôsledky
  • Konflikty a stres
  • Konflikty a záujmy pri nich
  • Praktické cvičenie na riešenie konfliktov pri ich vzniku

    Typológia a techniky jednania

  • Typológia ľudí v konfliktných situáciách – prejavy správania sa jednotlivých typov v konflikte (agresívne, pasívne, asertívne)
  • Stratégie reagovania na konflikt – presadenie sa, vyhnutie sa, prispôsobenie sa, spolupráca, kompromis
  • Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh

    Asertivita a empatia

  • Zvládanie konfliktov – základné prvky asertívneho prístupu, asertívne práva, ako vyvolať spoluprácu, formy argumentácie, pôsobenie na „druhú stranu“ – utlmovanie negatívnych prejavov pri konflikte, uvoľňovanie atmosféry
  • Empatia a možnosti jej využitia počas konfliktov
  • Seba riadenie – zvládanie vlastných emócií
  • Zásady budovania dobrých vzťahov medzi ľuďmi
  • Praktické precvičovanie asertivity

    Účinná komunikácia

  • efektívna komunikácia – aktívne počúvanie, porozumenie, akceptácia, empatia, kladenie otázok, vedenie rozhovoru, parafrázovanie, sumarizácia
  • vplyv verbálnej a neverbálnej komunikácie
  • praktické cvičenia na spôsoby komunikácie

    Konflikty na pracovisku

  • spôsoby vyjadrovania kritiky
  • neriešené konflikty na pracovisku
  • manažér ako mediátor konfliktu
  • zásady fair play pri riešení konfliktných situácií
  • riešenie reálnych zážitkov absolventov kurzu súvisiacich s konfliktami
  • konflikty na pracovisku

Cieľová skupina

Tréning je určený pre vedúcich pracovníkov, riaditeľov, obchodných riaditeľov, teamleaderov, area sales managerov , sales managerov, obchodných zástupcov, operátorov call centier, poisťovacích a finančných poradcov, predajcov áut, predavačov a iného obchodného personálu, administratívnych pracovníkov a pracovníkov v oblasti poskytovania služieb.

Certifikát akreditované osvedčenie Poznámka k cene

Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov

Hodnotenie




Organizátor