Detail kurzu
Manažment konfliktu, asertivita
Artcomm, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom tréningu je, naučiť účastníkov predchádzať konfliktom a vedieť správne reagovať na vzniknuté konflikty. Vedieť, ako konflikty vplývajú na človeka, ako súvisia s emocionálnou inteligenciou. Ako konflikty zvládať, reagovať na ne, ako sa správať asertívne. Vedieť rozpoznať asertivitu a agresivitu. Vedieť, čo nám asertívne správanie prináša. Absolventi si rozšíria informácie o vzniku, pôsobení a dôsledkoch konfliktu. Oboznámia sa s formami, postupmi a spôsobmi ako konflikty riešiť a predchádzať im. Dokážu vhodným spôsobom reagovať na vzniknutý konflikt a nájsť východisko na riešenie situácie.
Obsah kurzu
Vznik a priebeh konfliktu
- Čo je konflikt, ako a prečo vzniká, pochopenie jeho podstaty, predsudky a mýty o konflikte
- Priebeh konfliktu – presvedčenie a postoje, vznik konfliktu (medzi ľuďmi, vnútorný konflikt), odozva (vyhýbanie, agresivita, riešenie), pozitívne a negatívne dôsledky
- Konflikty a stres
- Konflikty a záujmy pri nich
- Praktické cvičenie na riešenie konfliktov pri ich vzniku
Typológia a techniky jednania
- Typológia ľudí v konfliktných situáciách – prejavy správania sa jednotlivých typov v konflikte (agresívne, pasívne, asertívne)
- Stratégie reagovania na konflikt – presadenie sa, vyhnutie sa, prispôsobenie sa, spolupráca, kompromis
- Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh
Asertivita a empatia
- Zvládanie konfliktov – základné prvky asertívneho prístupu, asertívne práva, ako vyvolať spoluprácu, formy argumentácie, pôsobenie na „druhú stranu“ – utlmovanie negatívnych prejavov pri konflikte, uvoľňovanie atmosféry
- Empatia a možnosti jej využitia počas konfliktov
- Seba riadenie – zvládanie vlastných emócií
- Zásady budovania dobrých vzťahov medzi ľuďmi
- Praktické precvičovanie asertivity
Účinná komunikácia
- efektívna komunikácia – aktívne počúvanie, porozumenie, akceptácia, empatia, kladenie otázok, vedenie rozhovoru, parafrázovanie, sumarizácia
- vplyv verbálnej a neverbálnej komunikácie
- praktické cvičenia na spôsoby komunikácie
Konflikty na pracovisku
- spôsoby vyjadrovania kritiky
- neriešené konflikty na pracovisku
- manažér ako mediátor konfliktu
- zásady fair play pri riešení konfliktných situácií
- riešenie reálnych zážitkov absolventov kurzu súvisiacich s konfliktami
- konflikty na pracovisku
Cieľová skupina
Tréning je určený pre vedúcich pracovníkov, riaditeľov, obchodných riaditeľov, teamleaderov, area sales managerov , sales managerov, obchodných zástupcov, operátorov call centier, poisťovacích a finančných poradcov, predajcov áut, predavačov a iného obchodného personálu, administratívnych pracovníkov a pracovníkov v oblasti poskytovania služieb.
Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov