Detail kurzu
Technické kreslenie a práca s Draftsight - tvorba a editácia výkresov pre začiatočníkov
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Kurz sa venuje základom 2D CAD kreslenia. Okrem všeobecných znalostí o CAD programoch je na kurze hlbšie preberaný program Draftsight, na ktorom sú odskúšané základné techniky kreslenia. Draftsight je program na tvorbu technickej dokumentácie podobný AutoCADu. Jeho veľkou výhodou je množstvo rovnakých alebo podobných príkazov ako v AutoCADe a zároveň jeho cena v porovnaní s konkurenčnými programami.
Cieľom kurzu je naučiť uchádzačov základy kreslenia technickej dokumentácie, jednoduché editovanie výkresov, vytváranie a tlač výkresovej dokumentácie. Kurz základov obsahuje najpodstatnejšiu zložku vytvárania výkresov, ktorý sa pri technickom kreslení využíva v najširšej miere a to na softvéry, ktorý je maximálne výkonný a navyše v porovnaní s AutoCadom skoro zadarmo.
Obsah kurzu
== Oboznámenie sa s programami CAD - Čo je to CAD? (Computer-aided Design) - Výhody vektorovej oproti rastrovej grafike - Pre koho sú CAD programy určené - Alternatívy programov CAD softvérov - Program Draftsight == Pracovné prostredie Draftsight - Hlavné menu – všeobecné nastavenia programu - Prispôsobenie pracovného prostredia - Zmena farebnej schémy - Ukladanie výkresu v starom formáte - Jednotky, v ktorých pracujeme - Príkazový riadok a jeho význam pri práci v Draftsigt-e - Stavový riadok – čo sa nachádza v spodnej časti obrazovky - Súradnicová sieť - Ovládacie nastavenia – „pomocníci pri kreslení“ - Nastavenie mierky - Kresliaca plocha == Úvod do kreslenia - Kreslenie čiar - Line – úsečka - Infinite line - priamka - Ray - polpriamka - Rich line - zdvojená čiara - Polyline – zalomená krivka - Rectangle - obdĺžnik - Polygon - mnohouholník - Ring - plný kruh - Rozdiel medzi úsečkou a zalomenou čiarou - Kreslenie presných rozmerov a uhlov - Nastavenie uchopovania bodov Esnap a Etrack - Vysvetlenie pojmu Etrack - Kreslenie za pomoci súradnicovej siete - Navigácia vo výkrese - Príkazy na približovanie, odďaľovanie a posúvanie sa – Zoom and Pan - Označovanie nakreslených čiar - Postupné pridávanie do výberu - Window selection – výber pomocou „modrého okna“ - Cross selection – výber pomocou „zeleného okna“ == Príklady: panel draw – panel kresliacich nástrojov - Objasnenie práce s príkazovým riadkom - Zadávanie podpríkazov a číselných hodnôt - Pomocné funkcie pri kreslení - Pravouhlý mód – Ortho - Kreslenie pod určitým uhlom s funkciou Polar - Nastavenie mriežky a uchopovania jej špecifických bodov - Nástroje používané na kreslenie - Rectangle - obdĺžnik pomocou dvoch bodov ležiacich na uhlopriečke - obdĺžnik pomocou rozmerov strán - Circle – kružnica - Zadaná stredom a polomerom / priemerom - Zostrojená pomocou dvoch a troch bodov - Zostrojená pomocou tangent - Polygon – n-uholník - so špecifickým počtom strán - Vpísaný do kružnice - Opísaný kružnici - Arc – oblúk - Precvičenie rôznych metód zostrojovania - Ellipse - Elipsa - Ellipse Arc - Eliptický oblúk - Spline – plynulá krivka - Multiple points - vkladanie bodov - Region - vytvorenie súvislej čiary z oddelených čiar == Príklady: panel modify – panel modifikačných nástrojov - Výber objektov, ktoré chceme upravovať - Rozširovanie výberu - označovanie, postupné pridávanie objektov - Odoberanie objektov z výberu - Nástroje pre úpravu vytvorených čiar a objektov - Delete – zmazať - Copy – kopírovať - Move – presunúť - Rotate – otočiť - Offset – odsadiť - Mirror – zrkadliť - Scale – zmena merítka - Stretch – natiahnuť - Trim – odrezať - Extend – predĺžiť - Chamfer – skosenie hrany - Fillet – zaoblenie hrany - Explode – rozbiť == Layers – hladiny (vrstvy) - Princíp práce s hladinami - Layer Manager – Správca vlastností hladín - Aktívna hladina, zmena aktívnej hladiny - Priradenie objektu do hladiny a jej zmena - Rozdiel medzi vypnutou a zmrazenou vrstvou - Uzamykanie a izolovanie vrstiev - Tvorba nových hladín - Nastavenie vlastností hladiny - Farba zobrazenia vo výkrese - Druh zobrazovanej čiary - Hrúbka čiary - Pomocné čiary vo výkrese – netlačené vrstvy - Obchádzanie všeobecných vlastností == Properties Palette – vlastnosti objektov - Princíp práce s hladinami - Popis zobrazovaných údajov - Zmena mierky zobrazovania == Hatch and Gradient – šrafovanie - Spôsoby výberu šrafovanej oblasti - Pick points - Všeobecné vlastnosti vrstiev - Výber šrafovacieho vzoru (ŠV) - Nastavenie uhla a mierky ŠV - Gradient – nastavenie farebnej, tónovanej výplne - Ďalšie možnosti pri šrafovaní - Preberanie vlastností existujúcej výplne - „HatchEdit“ – Editácia vytvorenej šrafy == Coordinate system (CS) – súradnicový systém - UCS (user coordinate system) – uživateľský súradnicový systém - Nastavenie UCS - Otočenie obrazovky do polohy súradnicového systému – príkaz „Plan“ == Dimensions – kótovanie - Dimension style – kótovací štýl (KŠ) - Nastavenia KŠ - Tvorba vlastného KŠ - Dimension Toolbar – Panel s nástrojmi pre tvorbu kótovacích čiar - Kótovanie čiar - Smart - urýchlené kótovanie - Parallel – rozmer pod uhlom - Linear – rozmer v ortogonálnom smere - Angular – uhol medzi dvomi čiarami - Kótovanie oblúkov a rozmerov kružníc - Arc length – dĺžka oblúka - Radius – polomer kružnice - Diameter – priemer kružnice - Ordinate – zápis súradníc x/y vybraného bodu - Rozšírené možnosti kótovania - Continue, Baseline, Dimension Break == Plot – tlač, tvorba výstupu z modelovacieho prostredia - Príprava formátu - Voľba formátu, nastavenie tlačenej plochy - Umiestnenie výstupu na formát - Nastavenie tlače - Výber tlačiarne - Plot Style Table – spôsob vykresľovania čiar - None - Monochrome – čiernobiely (ČB) - Formát - Voľba formátu - Určenie tlačenej plochy - Orientácia a vycentrovanie výkresu - Mierka tlačenej plochyCieľová skupina
začiatočníkHodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality