Detail kurzu
TQM - Total Quality Management
CeMS, s.r.o.
Popis kurzu
Najväčšou výzvou, ktorej čelia v 21. storočí akékoľvek firmy s rôznych odvetví je uspieť v globálnej ekonomike, kde je tvrdá konkurencia a kde zákazníci čoraz viac požadujú špičkovú úroveň kvality produktov či služieb. Total Quality Management (TQM) je komplexný manažérsky prístup, ktorý organizácii z akéhokoľvek odvetvia dokáže pomôcť zabezpečiť dlhodobý úspech prostredníctvom zvyšovania spokojnosti zákazníkov. TQM sa osvedčila ako manažérska stratégia riadenia a neustáleho zlepšovania úrovne kvality. Úspešná implementácia TQM v japonských firmách bola hlavným faktorom ich úspechu, celosvetovo najznámejším príkladom je Toyota Motor Co. Účastníci školenia získajú ucelený pohľad na TQM a súvisiace metodiky motivujúce firmy ku zlepšovaniu procesov.
Obsah kurzu
Základy kvality a princípy TQM
- Čo znamená kvalita v dnešnom konkurenčnom svete ?
- Filozofia, história a cieľ TQM
- 14 princípov riadenia kvality TQM podľa W.E.Deminga (otec manažmentu kvality)
- Evolúcia moderných koncepcií kvality - vzťah TQM princípov a ich dnešnému nástupcovi - ku systémom manažérstva kvality ISO 9001 / IATF 16949
- Dôležitosť TQM v riadení dodávateľského reťazca v akejkoľvek organizácii
Modely TQM v automotive
- TQM podľa Noriaki Kano
- TQM štruktúra podľa Toyoty
Princípy TQM
- Celková angažovanosť zamestnancov
- Motivačná kultúra zlepšovania - Kaizen
- Kano Model uprednostňujúci špecifické požiadavky zákazníkov
Ciele TQM
- Zmena firemnej kultúry = prelom, udržanie a zlepšenie kvality
Operatívne a strategické riadenie
- TQM – Model lode
- Demingov cyklus PDCA a jeho aplikácia pri zlepšovacích projektoch
- Vizualizácia KPI´s a denné operatívne porady
- Hoshin Kanri a kaskádovanie cieľov kvality
Metodiky a nástroje zlepšovania kvality v TQM
- Kaizen QCC – motivačný program zlepšovacích krúžkov kvality
- 7QC nástrojov kvality využívaných pri zlepšovacích projektoch
- Ukážka projektu QCC / QC Story metodika
- Rozdiely medzi metodikami Kaizen vs. Lean management / TPS a Six Sigma – čo prinášajú a kedy ich využívať
- Ako použiť nástroje :
o Atarimae Hinshitsu
o Kansei
o Miryokuteki Hinshitsu
- Metodiky BSC, Benchmarking, SWOT a ich využitie pri zavádzaní TQM
- Praktické tipy a skúsenosti súvisiace s implementáciou systémov podnecujúcich neustále zlepšovanie core business procesov organizácií
Certifikát
certifikát o absolvovaní školenia
Poznámka k cene
Každý účastník dostane učebné materiály v elektronickej podobe, školenie je ukončené online testom, po ktorom úspešnom absolvovaní Vám bude zaslaný elektronický certifikát o absolvovaní školenia.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality