Detail kurzu
Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch
Verlag Dashöfer, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov s úplným aktuálnym znením zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o sťažnostiach) s dôrazom na súčasné poskytnutie príkladov z praktickej aplikácie ustanovení tohto zákona. Počas školenia poskytneme účastníkom aktuálne a relevantné informácie súvisiace s celým procesom vybavovania sťažností.
Obsah kurzu
Úvod do problematiky seminára:
Charakter a určenie zákona o sťažnostiach
Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:
- Základné pojmy
- Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
- Podávanie sťažností
- Odkladanie sťažností
- Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa
Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:
- Prijímanie sťažností a ich evidencia
- Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
- Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
- Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
- Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov
Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:
- Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
- Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
- Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
- Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
- Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice
Záver:
- Zhrnutie seminára a význam znalosti témy pre prax
- Diskusia – priestor na otázky k téme seminára a jeho ukončenie
V priebehu 2., 3. a 4. časti seminára účastníkov oboznámime s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácii vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne si pripravíme krátky rozbor týchto nedostatkov a analýzu príčin ich vzniku.
Cieľová skupina
Vzdelávanie o problematike prešetrovania a vybavovania sťažností je určené najmä všetkým výkonným zamestnancom verejnej správy, ktorí majú v priamej pracovnej náplni vykonávanie úloh v tejto oblasti, resp. všetkým riadiacim zamestnancom verejnej správy, ktorí v zmysle svojich služobných povinností zodpovedajú za plnenie úloh v tejto oblasti.Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality