Detail kurzu

ONLINE - Výkon verejnej moci v praxi - workshop

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom seminára je spoznanie legislatívy vytvárajúcu elektronizáciu služieb verejného sektora. Ďalej v rámci legislatívy bude vysvetlený vzájomný vzťah dopady na procesné legislatívne normy. S pohľadu práva vznikli nové spôsoby ako plniť povinnosti zo strany verejného sektora smerom k občanom a podnikateľom. Dôležité zameranie bude na rozlíšenie čo musí realizovať orgán verejnej moci vo vzťahu k inému orgánu verejnej moci, vo vzťahu k občanom a podnikateľom v rámci celej Európskej únie.

Pre osoby, ktoré nevykonávajú verejnú moc prináša seminár prehľadne informácie o tom ako a akým spôsobom musia s orgánmi verejnej moci komunikovať. Kedy je povinnosť komunikovať z orgánmi verejnej moci elektronicky. Ako môžu s využitím elektronických nástrojov štátu uplatňovať svoje práva a plnenie povinností zo svojho počítača voči orgánom verejnej moci.   

V procese komunikácie orgánov verejnej moci a osôb vstupujú do procesu nasledovné kroky:

 Preukázateľnosť doručenia

-          Protibyrokratické opatrenie (overovanie údajov v registroch štátu)

-          Vytváranie referenčných registrov

-          Spracovanie podaní

-          Vytváranie úradných dokumentov v elektronickej podobe

-          Autorizácia (elektronické podpisovanie)

-          Správna metóda doručovania  

-          Ako postupovať ak nie je možné doručovať elektronicky alebo vykonávať verejnú moc elektronicky

-          Ako postupovať ak výsledkom komunikácie nie je výkon verejnej moci

-          Registratúrne a archívne spracovanie elektronických dokumentov

Seminár poskytne odpovede aj na tieto dôležité otázky. Účastníci získajú prehľad o životnom cykle elektronickej komunikácie od je začatia aj po registratúrne a archívne spracovanie elektronických dokumentov. 

Orgány verejnej moci a osoby, ktoré nevykonávajú verejnú moc majú rozdielne postavenie s čoho vyplýva v niektorých krokoch iná sada povinností a príležitostí. Preto je seminár zameraný aj na pochopenie tohto rozdielu tak aby obe strany vedeli presne realizovať vzájomnú interakciu.

Obsah kurzu

Praktická časť seminára bude zameraná na realizovanie výkonu verejnej moci elektronicky prostredníctvom nástrojov ÚPVS. Nástroje budú vysvetlené, prezentované a následne použité v praktických príkladoch spracovania. Témy budú nasledovné:

1.      Oboznámenie sa s nástrojmi ÚPVS:

a.      Elektronická schránka

b.      eID klinet a jeho funkcionalita

c.       Obnovenie certifikátov na eID karte

d.      Centrálne úradné doručovanie

e.      Modul dlhodobého uchovávania registratúrnych záznamov

f.        D.signer – autorizácia dokumentov

g.       Overovanie platnosti podpisov

h.      Centrálne úložisko elektronických formulárov

i.        Centrálna úradná elektronická tabuľa

 

2.      Praktické cvičenia:

Vytvorenia elektronického úradného dokumentu, jeho spracovanie, podpisovanie a doručovanie a súvisiace aktivity:  

a.      Prijatie elektronického podania

b.      Nastavenie elektronickej schránky, prístupy, kategórie   

c.       Vytvorenie ďalšej elektronickej schránky organizačnej jednotky OVM

d.      Publikovanie oznamov na centrálnu úradnú elektronickú tabuľu

e.      Vkladanie dokumentov do MDÚRZ

f.        Práca modulom elektronických formulárov: registrácia formuláru, získanie vzoru formuláru

g.       Doložka právoplatnosti a vykonateľnosti

h.      Plnenie informačného obsahu OVM

i.        Nastavenie RSS z CÚET

 

Cieľová skupina

Seminár je určený pre pracovníkov inštitúcií ktoré sú Orgánom verejnej moci a pre osoby, ktoré pracujú z elektronickými schránkami vlastnými alebo právnických osôb.

Certifikát Potvrdenie účasti na seminári Poznámka k cene

V cene je zahrnuté organizačné a technické zabezpečenie, náklady lektora, materiály pre účastníkov, online platforma

Hodnotenie




Organizátor