Detail kurzu
Webinár: Inventarizácia pokladničnej hotovosti v roku 2020 - Mgr. Jozef Sýkora, MBA
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Popis kurzu
edzi často dopytované témy v prostredí účtovných jednotiek patrí inventarizácia pokladničnej hotovosti. Túto tému sme pre vás spracovali v spolupráci s finančným kontrolórom, ktorý vám ju odprezentuje prostredníctvom webinára. Tento online seminár má za účel oboznámiť vás s jednotlivými povinnosťami súvisiacimi s inventarizáciou pokladničnej hotovosti v roku 2020, a to nielen z pohľadu zákona o účtovníctve či Zákonníka práce, ale najmä z praktického hľadiska tejto problematiky. Súčasťou webinára sú preto aj odpovede na najčastejšie otázky účtovníkov, ktoré doposiaľ lektor zozbieral počas svojej kontrolnej praxe.
Obsah kurzu
PopisAko prebieha webinár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.Ako bonus získa každý účastník:
- Záznam z webinára
- Videoškolenie: Kontrola v štátnej správe v roku 2020 podľa zákona č. 10/1996 Z. z.
Počas webinára sa budeme podrobne rozoberať:
- správnosť inventarizácie,
- lehoty inventarizovania,
- pohľad na inventarizovanie zo Zákonníka práce,
- spracovanie dohôd o hmotnej zodpovednosti,
- inventarizačné rozdiely,
- doklady a písomnosti potrebné pre vykonanie inventarizácie pokladnice a
- charakter hotovosti.
Upozornenie:
Podľa Zákonníka práce sa inventarizácia pokladnice vykoná:
- pri uzatvorení dohody o hmotnej zodpovednosti,
- pri jej zániku,
- pri preradení zamestnanca na inú prácu alebo na iné pracovisko a tiež
- pri skončení pracovného pomeru.
Webinár sa venuje pohľadu na inventarizáciu pokladničnej hotovosti v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov.
Webinár dáva odpovede na otázky:
- Kedy sa vykonáva inventarizácia pokladničnej hotovosti?
- Aký má byť jej výstup?
- Musí sa inventarizovať pokladnica aj pri dočasnej neschopnosti pokladníka a pri jeho zastúpení?
- Ako správne má vyzerať inventúra a spracovanie mincovky?
- Ako sa vykoná základná finančná kontrola?
- Kto má povinnosť inventarizovať pokladnicu?
- Ako účtovať prebytok alebo manko v pokladnici?
- Musíme mať k predmetnej inventarizácii spracovanú internú smernicu?
- Kto nám môže skontrolovať inventarizáciu pokladnice?
- Musíme mať spracované dohody o hmotnej zodpovednosti?
- V akých prípadoch je to povinné?
Webinár obsahuje i vzorové prípady pre účastníkov k správnemu a úplnému výkonu inventarizácie pokladničnej hotovosti v roku 2020 do praxe.
Program1. Inventarizácia podľa zákona o účtovníctve
1.1. Náležitosti jej výkonu
1.2. Lehoty vykonávania
1.3. Dokumentácia
1.4. Časté otázky z praxe
2. Inventarizácia podľa Zákonníka práce
2.1. Náležitosti jej výkonu
2.2. Lehoty vykonávania
2.3. Dokumentácia
2.4. Časté otázky z praxe
3. Otázky účastníkov
4. Zhrnutie a záver
Harmonogram
09,00 – 10,00 – prednáška
10,00 – 10,15 – prestávka
10,15 – 11,30 – prednáška
LEKTOR :
PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve a kontrolór Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu k finančnej kontrole, príručku na rozpočtovanie a účtovanie v samospráve a publikáciu o zverejňovaní zmlúv, faktúr a objednávok. Rovnako pravidelne a pútavo školí tému práva verejnej správy s príkladmi zo svojej kontrolnej a publikačnej praxe.
Cieľová skupina
zamestnanci účtovných jednotiek právnických osôb, združení, nadácií, verejnej správy, štátnej správy, miest a obcí, zamestnanci škôl a zariadení, kultúrnych inštitúcií, verejnoprospešných organizácií, obchodných spoločností a podobneHodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality