Detail kurzu

Webinár: Inventarizácia pokladničnej hotovosti v roku 2020 - Mgr. Jozef Sýkora, MBA

Poradca podnikateľa, spol. s r.o.

Popis kurzu

edzi často dopytované témy v prostredí účtovných jednotiek patrí inventarizácia pokladničnej hotovosti. Túto tému sme pre vás spracovali v spolupráci s finančným kontrolórom, ktorý vám ju odprezentuje prostredníctvom webinára. Tento online seminár má za účel oboznámiť vás s jednotlivými povinnosťami súvisiacimi s inventarizáciou pokladničnej hotovosti v roku 2020, a to nielen z pohľadu zákona o účtovníctve či Zákonníka práce, ale najmä z praktického hľadiska tejto problematiky. Súčasťou webinára sú preto aj odpovede na najčastejšie otázky účtovníkov, ktoré doposiaľ lektor zozbieral počas svojej kontrolnej praxe.

 

Obsah kurzu

Popis

Ako prebieha webinár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.

 

Ako bonus získa každý účastník:
  • Záznam z webinára
  • Videoškolenie: Kontrola v štátnej správe v roku 2020 podľa zákona č. 10/1996 Z. z.

 

Počas webinára sa budeme podrobne rozoberať:

  • správnosť inventarizácie,
  • lehoty inventarizovania,
  • pohľad na inventarizovanie zo Zákonníka práce,
  • spracovanie dohôd o hmotnej zodpovednosti,
  • inventarizačné rozdiely,
  • doklady a písomnosti potrebné pre vykonanie inventarizácie pokladnice a
  • charakter hotovosti.

Upozornenie:

Podľa Zákonníka práce sa inventarizácia pokladnice vykoná:

  1. pri uzatvorení dohody o hmotnej zodpovednosti,
  2. pri jej zániku,
  3. pri preradení zamestnanca na inú prácu alebo na iné pracovisko a tiež
  4. pri skončení pracovného pomeru.

Webinár sa venuje pohľadu na inventarizáciu pokladničnej hotovosti v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov.

 

Webinár dáva odpovede na otázky:

  • Kedy sa vykonáva inventarizácia pokladničnej hotovosti?
  • Aký má byť jej výstup?
  • Musí sa inventarizovať pokladnica aj pri dočasnej neschopnosti pokladníka a pri jeho zastúpení?
  • Ako správne má vyzerať inventúra a spracovanie mincovky?
  • Ako sa vykoná základná finančná kontrola?
  • Kto má povinnosť inventarizovať pokladnicu?
  • Ako účtovať prebytok alebo manko v pokladnici?
  • Musíme mať k predmetnej inventarizácii spracovanú internú smernicu?
  • Kto nám môže skontrolovať inventarizáciu pokladnice?
  • Musíme mať spracované dohody o hmotnej zodpovednosti?
  • V akých prípadoch je to povinné?

Webinár obsahuje i vzorové prípady pre účastníkov k správnemu a úplnému výkonu inventarizácie pokladničnej hotovosti v roku 2020 do praxe.

Program

1. Inventarizácia podľa zákona o účtovníctve

1.1. Náležitosti jej výkonu
1.2. Lehoty vykonávania
1.3. Dokumentácia
1.4. Časté otázky z praxe

2. Inventarizácia podľa Zákonníka práce

2.1. Náležitosti jej výkonu
2.2. Lehoty vykonávania
2.3. Dokumentácia
2.4. Časté otázky z praxe

3. Otázky účastníkov
4. Zhrnutie a záver

Harmonogram

Harmonogram

09,00 – 10,00 – prednáška
10,00 – 10,15 – prestávka
10,15 – 11,30 – prednáška


LEKTOR : 

PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve  a kontrolór Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu k finančnej kontrole, príručku na rozpočtovanie a účtovanie v samospráve a publikáciu o zverejňovaní zmlúv, faktúr a objednávok. Rovnako pravidelne a pútavo školí tému práva verejnej správy s príkladmi zo svojej kontrolnej a publikačnej praxe.

Cieľová skupina

zamestnanci účtovných jednotiek právnických osôb, združení, nadácií, verejnej správy, štátnej správy, miest a obcí, zamestnanci škôl a zariadení, kultúrnych inštitúcií, verejnoprospešných organizácií, obchodných spoločností a podobne
Hodnotenie




Organizátor