Detail kurzu
Balík SEO Profesionál - optimalizácia pre vyhľadávače
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Kurz SEO Profesionál je akciový balík, ktorý vás naučí ako SEO funguje a ako ho robiť, od základov až pokročilé nastavenie.
Kurz Základy SEO je určený pre správcov a majiteľov webstránok, marketingových pracovníkov a začínajúcich SEO konzultantov, ktorí by si radi osvojili teoretické a sčasti aj praktické znalosti o optimalizácii pre vyhľadávače. Kurz predpokladá aspoň základné znalosti HTML a CSS, ale nie je to povinnosť.
Kurz Pokročilé SEO je určený predovšetkým pre správcov a majiteľov väčších webstránok alebo SEO konzultantov, ktorí už s optimalizáciou stránok majú aspoň základné skúsenosti. Dôraz sa kladie predovšetkým na praktické SEO problémy, zároveň sa kurz snaží účastníkov oboznámiť aj s teoretickými základmi príbuzných odvetví, a to s použiteľnosťou a prístupnosťou webstránok. Nemalá časť kurzu je venovaná riešeniu konkrétnych problémov webových stránok účastníkov - Workshop.
Obsah kurzu
=== SEO vo všeobecnosti - Vyhľadávače – nie katalóg, história, základné princípy a obmedzenia, „klasické“ indexové vs. real-time vs. - iné vyhľadávače, výsledky hľadania (sitelinks, platené vs. organické výsledky), podiely klikov na pozície, podiely vyhľadávačov - Webstránky – názvoslovie, základné predpoklady, technológie, redakčné systémy (potrebné vlastnosti, redakčné systémy zadarmo), ciele webstránok (návštevnosť, konverzie, zisk) - Definícia SEO – optimalizácia pre vyhľadávače vs. optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, onpage a offpage optimalizácia, univerzálne white-hat vs. dočasné black-hat - SEO v celkovom marketingu firmy - prečo SEO, web vs. kamenné obchody, kam patrí SEO v internetovom marketingu, SEO vs. PPC, SEO plán, prieskum dopytu vo vyhľadávačoch a nájdenie medzery na trhu, analýza konkurencie, počítanie ROI, in-house SEO vs. outsourcing === Optimalizácia stránok - Kľúčové slová – čo je kľúčové slovo, nájdenie a rozbor kľúčových slov, nástroje, relevantnosť, návštevnosť a konkurenčnosť kľúčových slov, princíp long tail, testovanie pomocou Google Adwords - Faktory onpage optimalizácie – URL, title, meta značky, nadpisy, obrázky (videá), obsah, štruktúra a navigácia (odkazovane) - URL - jednotlivé časti URL, výber domény, subdomény, pomlčka a iné oddeľovače slov, kanonické URL, SEF - URL vs. dynamické adresy, zmena URL, štruktúra URL - Title - tvorba title-ov (používanie kľúčových slov), optimálna dĺžka, zapojenie značky, miera preklikov, štruktúra - Meta značky – meta keywords (minulosť!), meta description vs. časť textu z obsahu (tzv. snippet), meta robots (noindex, nofollow, nocache, noodp, noydir a ďalšie) - Nadpisy – H1 až H6, doplnok title-ov, nie spam, čo je a čo nie je nadpisom, obrázkové nadpisy - Obrázky a videá – faktory pri vyhľadávaní obrázkov (názov súboru, atribút alt, okolitý text), video ako nástroj k zvyšovaniu odkazového potenciálu, prepis videa, komentáre a iný obsah k videu - Obsah – SEO copywriting, hustota kľúčových slov, duplicity (vonkajšie a vnútorné), UGC = obsah tvorený používateľmi (komentáre, fórum, apod.) - Štruktúra – ako správne navrhnúť štruktúru webu, rôzne druhy navigácie (textové odkazy a ich anchor texty!), zvyšovanie relevantnosti preodkazovaním, ako ukázať dôležité stránky vyhľadávačom, html mapa stránok, max. 100 odkazov na stránku? - SEO a prístupnosť – prečo je prístupnosť dôležitá, validita, prístupný javascript (odkazy, skrývanie textu, apod.), flash (obrázková alternatíva, html alternatíva, atď.), frame a iframe, ďalšie základy prístupnosti - SEO a použiteľnosť – prečo je použiteľnosť dôležitá, 404 Page Not Found (vlastné chybové hlášky 404, mäkké vs. tvrdé 404-ky), výpadky servera, ďalšie vybrané pravidlá použiteľnosti === Vonkajšie faktory - Offpage optimalizácia – prečo spätné odkazy, v čom môžu vyhľadávaču pomôcť - Indexovanie – čo je indexovanie, rýchlosť indexovania a reindexovania, sandbox efekt, supplemental index, deep index, indexovanie vs. cache, add url formuláre, sitemap.xml, čo sa indexuje a čo nie, indexovateľné súbory, meta robots vs. robots.txt - Odkazová/Citačná analýza – statické faktory ako PageRank, TrustRank, S-Rank, WebRank, MozRank, MozTrust, apod. - Relevantnosť stránky – priame a nepriame výhody, odhaľovanie spamu, čo je a čo nie je relevantné, odkazovanie smerom von, LSI a podobné algoritmy - Tvar odkazu – prečo je dôležitý, riadená rôznorodosť anchor textu, presná fráza vs. širší kontext, alt atribút pri obrázkových odkazoch, title atribút - Umiestnenie odkazu – hlavný obsah vs. ostatné časti stránky, okolitý text, sitewide odkazy - Ako ohodnotiť odkaz - ideálny odkaz z pohľadu SEO, ako priradiť cenu k odkazu, ako testovať výhodnosť odkazu – ROI, vývoj spätných odkazov v čase a ďalšie znaky pre rozoznanie spamu === Získavanie spätných odkazov - Získavanie spätných odkazov – ideálny odkaz z pohľadu SEO, registrácia do katalógov, výmena odkazov, kupovanie odkazov, linkbaiting (widgetbaiting), social bookmarking, využitie sociálnych sietí, prirodzené odkazy na kvalitný obsah - Registrácia do katalógov – minulosť?, výber správnych katalógov, autoritatívne a odborové katalógy, proces registrácie - Výmena odkazov – minulosť?, prirodzené recipročné odkazy, odkazové farmy, 3-way a X-way výmena odkazov, ako správne vymieňať odkazy - Kupovanie odkazov – zakázaná metóda?, odkazové služby vs. priame kontaktovanie, PR články, kupovanie ideálnych odkazov a testovanie ich výhodnosti - Linkbaiting - kde hľadať nápady, ako službu/obsah spustiť, widgetbaiting a iné možnosti zdieľania obsahu, príklady - Social bookmarking – služby ako Vybrali.sme.sk, hodnotenie článkov, dôveryhodný používateľ, čo robiť a čo nerobiť - Prirodzený linkbuilding – aký obsah tvoriť, kde hľadať nápady, zverejňovať know-how?, oslovovanie potenciálnych odkazovateľov (emailom, sociálnymi sieťami), diskusie (blogy, fóra), RSS - Sociálne siete – ako používať Twitter a Facebook, základné funkcie, využitie pre SEO === Analýza, kontrola a nástroje - Štatistiky webu – Google Analytics, určenie efektívnych kľúčových slov, určenie ušlých príležitostí, hodnotenie úspešnosti SEO alebo iných internetových kampaní - Google Webmaster Tools – reconsideration request, spätné odkazy (odkazy na neexistujúce stránky), problémy s indexovaním, presun webu a ďalšie funkcie - SEO nástroje – Google Adwords Keyword Tool, Wordtracker, Google toolbar, mozBar, Yahoo toolbar, Web Developer Toolbar, Majestic SEO, Linkscape a ďalšie - Ako správne vyhľadávať na Googli – pokročilé nastavenia, operátory (site, cache, link vs. linkdomain, related, inurl a ďalšie), parametre vo výslednom URL, vyhľadávanie podľa času uverejnenia, vyhľadávanie v blogoch, v novinkách, na fórach, atď. === Doporučenia od Google a ďalšie zdroje - Google Webmaster Guidelines a zakázané praktiky – čo je spam a čo je penalizácia, keyword spamming, techniky skrývania obsahu, doorway stránky, cloaking, klamlivé presmerovanie, kradnutý obsah, komentárový spam a ďalšie, grey-hat - Dôležité zdroje – slovenské, české a anglické zdroje o SEO, použiteľnosti, prístupnosti, bezpečnosti webových aplikácií a všeobecne o internetovom marketingu === Modelové situácie - Duplicita – riešenia vnútornej a vonkajšej duplicity - Zrušenie alebo presun webu/stránky – 404 vs. 301 redirect - Prepad vo výsledkoch – ako zistiť, či je to penalizácia a čo robiť - Weby s jazykovými mutáciami – subdomény alebo adresáre? - Taktika viacerých webov – minisites a microsites - PageRank sculpting – nofollow alebo konsolidácia obsahu? - Zákaz indexovania – rozdiely medzi nofollow, meta robots, robots.txt - Affilliate marketing – ako spustiť affilliate s osohom pre SEO - Flash – SEO pre flashové stránky - Povolené techniky skrývania textu – prístupný javascript, skrývanie textu pod obrázok - Optimalizácia blogu – ako a na čom blog postaviť a ako ho propagovať - White hat cloaking – povolené možnosti pre cloaking - Optimalizácia iných než webových súborov – doc, pdf, xls === Workshop - Rozbor kľúčových slov - Najväčšie problémy webu - Rozbor spätných odkazov konkurencie - Návrh stratégie získavania spätných odkazov - Voľná diskusia – otázky a odpovedeCieľová skupina
začiatočníkHodnotenie
Organizátor
Ďalšie termíny kurzu
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality