Detail kurzu
Java I. - pre začiatočníkov
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Počítačové školenie Java I. pre začiatočníkov je určené pre všetkých začínajúcich programátorov v jazyku Java. Obsahuje predstavenie objektovo orientovaného jazyka Java, inštaláciu vývojového prostredia, inštaláciu doplnkového grafického vývojového prostredia, podrobný výklad jazyka, syntaxe, štandardných knižníc a podrobné praktické cvičenia. Spolu s lektorom napíšete najprv najjednoduchší Java program, naučíte sa ako program spúšťať z príkazového riadku a z grafického vývojového prostredia. Naučíte sa všetky základné dátové typy a všetky konštrukcie pre riadenie toku programu. Výklad pokračuje spoločným písaním zložitejšieho programu s využitím naučených techník. Program napísaný spoločne prevedieme do ukážkového objektovo orientovaného programu, zoznámite sa so všetkými kľúčovými slovami jazyka Java, naučíte sa princípy objektového programovania a naučíte sa základy tvorby grafických užívateľských programov, teda aplikácií, aké bežne používate pod operačnými systémami.
Obsah kurzu
Úvod do programovacieho jazyka Java- Čo je to Java, charakteristika jazyka, jeho výhody a nevýhody, životný cyklus java aplikácie,
- Inštalácia JRE a JDK
- Napísanie aplikácie, jej opis a vysvetlenie všetkých kľúčových slov, skompilovanie a spustenie aplikácie v príkazovom riadku
- Inštalácia vývojového prostredia
- Napísanie, skompilovanie a spustenie aplikácie vo vývojovom prostredí
- Práca s premennými
- Čo je to primitív, aké typy poznáme, ako ho vytvoriť a priradiť mu hodnotu, aké operácie sú povolené, – konverzie medzi jednotlivými typmi
- Čo je to referencia, aké typy poznáme, ako ho vytvoriť a priradiť mu hodnotu, povolené operácie
- Čo je null
- Reťazce a práca s nimi
- Rozsah platnosti
- Riadenie toku programu
- Sekvenčne
- Cykly – for, while
- Podmienky – if, ternárny operátor
- Switch case
- Break, continue
- Rekurzia
- Čo znamená orientovanie sa na objekty
- Čo je trieda, členské premenné, metódy, rozhranie, balík, typ objektu, inštancia triedy, čo znamená static, final
- Konštruktory, metódy a statické metódy
- Konštanty
- Princípy oop – zapuzdrenie (modifikátory prístupu), abstrakcia dát, polymorfizmus (implements), dedičnosť (extends)
- Pole
- Čo je kolekcia, iterátor
- Aké kolekcie poznáme, aké sú ich základné charakteristiky a kedy ich použiť
- Porovnávanie prvkov v kolekciách a ich triedenie
- Práca s premennými – operácie s nimi, konverzie
- Práca s objektmi, metódami, referenciami, použitie dedičnosti, prepisovanie a preťažovanie metód
- Reťazce
- Riadenie toku programu – cyklus, podmienka, switch case
Cieľová skupina
začiatočník
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality